С.Прокоф'єв

РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА

Балет на 2 дії

Лібрето Л.Лавровського, А.Піотровського, С.Прокоф’єва, С.Радлова
за однойменною трагедією В.Шекспіра

Постановний склад

Диригент-постановник – нар. арт. України Олексій Баклан

Балетмейстер-постановник – нар. арт. СРСР, нар. арт. України

лауреат Національної премії України ім. Т.Шевченка Валерій Ковтун

Художник-постановник – нар.  художник Росії В’ячеслав Окунєв

Диригенти – лауреат Міжнар. конкурсу Сергій ГолубничийЄвген Воронко

Балетмейстери-репетитори – Оксана Хамровськазасл. арт.України Костянтин Віновой, 

Іван Козлов

Режисер, який веде виставу – Тетяна Лук"янець

 

ДІЙОВІ ОСОБИ ТА ВИКОНАВЦІ:

 

Ромео –

засл. арт. України, дипломант міжнар. конкурсів Костянтин Віновой

лауреат міжнар. конкурсів Ігор Хомищак

Джульєтта

засл. арт. України, лауреат Міжнар. конкурсу Акарі Кавасакі,   

лауреат міжнар. конкурсів Тетяна Циганкова,

лауреат Міжнар. конкурсу Міе Нагасава,

Ольга Постернак

Меркуціо

засл. арт. України, дипломант міжнар. конкурсів Костянтин Віновой,

лауреат міжнар. конкурсів Ігор Хомищак,

Дмитро Колос,

Павло Щербінкін

Тібальд

лауреат Міжнар. конкурсу Владислав Євтушенко

Бенволіо

лауреат міжнар. конкурсів Ігор Хомищак,

Володимир Гораш,

Дмитро Колос,

Мирослав Черноус,

Павло Щербінкін

Паріс

Олександр Душаков,

Михайло Щербаков

Капулетті

Анатолій Воронцов,

Олександр Душаков

Леді Капулетті

Ольга Білоцерківська,

Олена Михайлова

Герцог Верони

Олександр Душаков,

Олексій Захарченко,

Костянтин Цаприка

Розаліна

Іванна Верба,

Тетяна Денисюк

Годувальниця

Катерина Євтікова

Патер Лоренцо

Володимир Гораш,

Артем Тимчук

Монтеккі

Анатолій Воронцов,

Олексій Захарченко,

Артем Тимчук

Леді Монтеккі

Христина Дейнега,

Олена Михайлова

Міський люд, гості на балу – артисти балету

На балетній сцені сьогодні шекспірівські твори займають не менше місце, ніж у репертуарі театру драматичного. Хореографи й композитори різних країн та континентів у різноманітних формах втілюють трагедії та комедії англійського генія. Причина такої популярності в тому, що балету близькі дієвість його драматургії, масштаб образів, багатогранність характерів, сила пристрастей і грандіозність шекспірівських метафор.                        

Серед творів Шекспіра, які неодноразово привертали увагу діячів балетної сцени, першість незаперечно належить «Ромео і Джульєтті». Вже у 1785р. Еусебіо Луцці у Венеції здійснив одну з перших хореографічних інтерпретацій сюжету про трагічне кохання юних веронців.

Справжню популярність «Ромео і Джульєтта» здобули в балеті завдяки геніальній музиці Сергія Прокоф’єва, що досягла рівня шекспірівської трагедії. Однак шлях цього твору до глядача був непростим, адже Московський Большой театр, який замовив балет композитору, після прослуховування відхилив музику як нетанцювальну та несценічну. Історичною подією стала постановка «Ромео і Джульєтти», здійснена балетмейстером Леонідом Лавровським у 1940р. на сцені Ленінградського театру опери та балету. В цій монументальній виставі балетмейстер передав Шекспіра з такою внутрішньою правдою, якої рідко домагалися його сучасники у драматичному театрі. А поетичний танець Джульєтти – Галини Уланової підіймався над суєтою повсякдення у високі сфери духу, перетворивши цей  образ на символ надії та кохання. Вистава Лавровського стала точкою відліку для  пізніших інтерпретацій, не лише вітчизняних, а й зарубіжних. Серед найвідоміших прочитань постановки Дж.Кренко, К.Макміллана, Ф.Аштона, Дж.Ноймайєра, Ю.Григоровича, О.Виноградова, М.Боярчикова, Н.Касаткіної та В.Васильова.

Українські хореографи також неодноразово зверталися до партитури Прокоф’єва. Зокрема у Київському оперному театрі в 1955р. балет ставив Вахтанг Вронський, а від 1971р., вже чотири десятиліття, живе на його сцені прекрасна вистава, здійснена Анатолієм Шекерою. Глядачі в ній бачили не одне покоління артистів. Серед кращих виконавців партії Ромео був уславлений танцівник Валерій Ковтун. У 2002р. на сцені Київського  муніципального театру опери і балету для дітей та юнацтва балетмейстер В.Ковтун представив своє бачення шекспірівського балету Прокоф’єва

Враховуючи досвід минулих постановок, дотримуючись в основному першопочаткового лібрето, балетмейстер вирішує свою інтерпретацію «найпечальнішої у світі повісті» засобами класичного танцю, насиченого виразною рельєфною пластикою та пантомімою, що надає виставі особливого динамічного темпоритму й надзвичайної емоційної виразності, пристрасності, закладеної у музиці Прокоф’єва. Стрімко розвивається сценічна дія, одну сцену миттєво змінює інша – атмосфера вируючих на площі веселощів відтіняє драму, що насувається неухильно, розпочинаючись із беззмістовної ворожнечі, яка контрастує із святковим кипінням життя, його невпинним плином. Лише у трепетно-піднесених любовних дуетах, сповнених проникливого ліризму, та у сцені загибелі героїв динаміка дії ніби уповільнюється. Засобами суто хореографічної виразності балетмейстер стверджує – справжнє кохання нездоланне у боротьбі з ненавистю та ворожнечею, воно сильніше за смерть.

Диригент-постановник вистави Олексій Баклан та балетмейстер Валерій Ковтун стали творчими однодумцями, зуміли злити воєдино музичну та хореографічну стихії.  Bідомий санкт-петербурзький художник В’ячеслав Окунєв запропонував лаконічне і образне оформлення вистави.   

Прем’єра «Ромео і Джульєтти», яка відбулася наприкінці ювілейного 20-го сезону, подарувала незабутній акторський ансамбль. Неперевершеною виконавицею ролі Джульєтти була засл. арт. України Ірина Гордійчук – балерина-актриса рідкісного дару.  На рівні значних мистецьких досягнень була й партія Ромео, створена видатним танцівником нар. арт. України Сергієм Бондуром. Загальне захоплення глядачів викликали Меркуціо – Костянтин Віновой та Тібальд у яскравому, темпераментному виконанні засл. арт. України Андрія Вдовиченка. Цікавими стали і роботи виконавців другорядних партій, зокрема Паріс – К.Гордійчук та леді Капулетті – Т.Лук’янець.

За ці роки вистава здобула багатьох прихильників і не лише у Києві. Балетна трупа театру показувала «Ромео і Джульєтту» на гастролях у Німеччині, Іспанії, Португалії та Великобританії.

У час, коли довкола  багато перекручень і так званих «осучаснень» класики, вона розповідає про любов поетичною та романтично-піднесеною  мовою справжнього мистецтва, виховує смак і облагороджує душу.  

Балет адресовано глядачам середнього і старшого шкільного віку, а також дорослим.                                 



Прем’єра вистави у Київському муніципальному

театрі опери і  балету для дітей та  юнацтва

відбулася  31 травня 2002р.



Тривалість вистави - 2 год. 10 хв.