Сезон завершився великим гармидером

Прем’єра «Тринадцятого місяця» у Київському театрі опери та балету для дітей і юнацтва нагадувала студентський «капусник» або репетицію з оркестром

 
 

28–й сезон у Київському муніципальному академічному театрі опери та балету для дітей і юнацтва завершили на веселій ноті — гала–концертом «Тринадцятий місяць» із комічним підзаголовком «Великий гармидер із нагоди закриття сезону». Автор ідеї та режисер–постановник Оксана Тараненко разом із музикантами та колегами доклала максимум зусиль, щоб вистава сподобалася усім, хто завітав на закриття сезону, попри спеку на вулиці і високу температуру в залі.

По суті це був музичний гротеск із великою кількістю учасників, який за формою виявився схожим на репетицію з оркестром. Цікаво, що ролі виконували: художнього керівника театру — Олексій Баклан, головного хормейстера — Анжела Масленнікова, головного диригента — Анатолій Бойченко, режисера–постановника — Любов Канюка, режисера, який веде виставу, — Патімат Гасанова, директора театру — Володимир Меленчуков, тобто ті, хто працює в театрі на цих же посадах. Майже всі співаки були одягнені в костюми з різних вистав, деякі — в сучасний одяг, але така еклектика лише додавала гумору виставі, а поведінка учасників справляла враження імпровізації. Виконавиця хабанери з опери «Кармен» Вікторія Осадчук співала в сучасному одязі і капелюсі з іграшковим пістолетом у руках, а співаки хору були вбрані у смокінги, за винятком двох, що одягнули українські національні костюми. Виконавці дуету Джильди та Ріголетто з опери «Ріголетто» Рузанна Чабанова та Віталій Жмуденко почали співати в залі, а закінчили номер на сцені. Вистава справляла враження веселого і легкого дійства, часом з елементами студентського «капусника», і отримала такий шалений прийом у присутніх, на який важко було сподіватися.

Попри всі складнощі сучасного життя та економічну кризу, Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва зумів подарувати глядачам чотири прем’єрні вистави впродовж свого 28–го сезону: музичну казку сучасного російського композитора Сергія Баневича «Стійкий олов’яний солдатик» (за казкою Г. К. Андерсена), мюзикл українського композитора Ігоря Поклада «Зачарований чумак», відому у світі комічну оперу французького музичного класика XX століття Франсіса Пуленка «Перси Тіресія» за однойменною п’єсою Гійома Аполлінера (її постановка була здійснена спільно з посольством Франції в Україні), одноактний балет «Шахерезада» на музику російського композитора–класика Миколи Римського–Корсакова у хореографії видатного балетмейстера Михайла Фокіна — автора всесвітньо відомого «Помираючого лебедя» (музика Камілла Сен–Санса), поставленого спеціально для легендарної російської балерини Анни Павлової. У цьо­му році виповнюється 130 років із дня народження цього­ хорео­графа, тому пре­м’єру балету «Шахере­зада» було при­свячено його ювілею. Примітно, що цю виставу виконували в один вечір з іншим всесвітньо відомим одноактним балетом «Шопеніана» (музика Фредеріка Шопена), автором якого є також Фокін.

Але чому ж фінальний гала–концерт назвали «Тринадцятий місяць»? Як повідомило керівництво театру, в наступному сезоні, який розпочнеться 11 вересня балетом Богдана Павловського «Білосніжка та семеро гномів», у день святого Миколая 19 грудня відбудеться прем’єра опери Сергія Баневича «Дванадцять місяців». Тому й вирішили назвати концерт дещо парадоксально, щоб натякнути на майбутню прем’єру.

Сергій ПИРОГОВ