Про силу кохання, яке долає усі перешкоди

«Лускунчик» у стилі неокласичного та модернового балету — новинка від Київської опери

ФОТО НАДАНО КИЇВСЬКОЮ ОПЕРОЮ

Зараз у театрі гаряча пора — на репетиціях народжується нова вистава. 14, 15 і 16 лютого у Київській опері (Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва ) відбудеться прем’єра, яку поставив Артем Шошин, зірка «Київ модерн-балету» і молодий хореограф, в арсеналі якого є вже кілька цікавих вистав. Так, 2015 р. він дебютував, як балетмейстер виставою «Ближче, ніж кохання» на музику композиторів доби бароко.  2016 року Артем поставив балет «Пробігаючи життя» на музику Й.С.Баха, В.Мертенса і М.Ріхтера (обидві постановки увійшли до репертуару «Київ модерн-балету»). 

Нині на сцені Львівського театру опери та балету ім. С.Крушельницької йде його балет «Ближче, ніж кохання», а 2017 року на цій сцені Артем Шошин поставив, як балетмейстер фольк-оперу-балет «Коли цвіте папороть» Є.Станковича.

2018-го на сцені Київської опери А.Шошин представив балет «Історії у стилі Танго» на музику А.П’яццолли та інших композиторів, а у минулому році балет «Легенда про вічне кохання» на музику Ф.Шуберта. І от скоро глядачі побачать нову роботу талановитого хореографа — це буде оригінальна версія відомої казки Е. Гофмана «Лускунчик та Мишачий король» на легендарну музику Петра Чайковського.

За словами Артема Шошина, керівник Київської опери Петро Качанов запропонував йому поставити «Лускунчика», і ця творча робота об’єднала митців різних полінь: учнів Київського хореографічного училища, артистів Київської опери і солістів Національної опери, які розповідають мовою танцю і пластики про кохання, щирість, чистоту думок і почуттів.

На прем’єрі головні партії виконають: соліст Національної опери Олексій Потьомкін (Лускунчик), лауреат Міжнародних конкурсів танцівник Петро Наку (Дроссельмейєр), в ролі Клари виступить провідна солістка Київської опери, лауреат Міжнародних конкурсів Яна Губанова. А образ маленької Клари в першому акті виконає талановита 15-річна Поліна Чепик, учениця хореографічного училища, яка продовжує творчу династію, а батьками дівчинки є відомі танцівники Максим Чепик і Ганна Дорош.

Лібрето Артем Шошин переробив разом із колегою, балетмейстером Віктором Литвиновим. Дію відомої казки перенесли у колоритні... 1950 роки, а розпочнеться дійство з історії, хто ж такий Лускунчик? Історію героя представлять у кінострічці, яку зняла Ганна Гарбуз. Хореографія вистави вирішена засобами неокласичного та модернового балету, в якому кожен персонаж наділений власною танцювальною лексикою. На репетиції вже вимальовується  контрастне дійство коли ліричні, драматичні та комедійні сцени оригінально переплетені (сценографія — Тетяна Бєлік, костюми — Катерина Маньковська).

До речі, музична концепція теж зміниться (диригент — постановник Віктор Плоскіна, диригент Ділявер Осман). За словами А.Шошина він передивився більше двох десятків балетів, поставлених різними хореографами світу, але ця вистава нікого копіювати не буде. До речі, в репертуарі «Київ модерн-балету» Артем виконує головну партію Лускунчика у версії Раду Поклітару, але зараз Шошин шукав і знайшов свої цікавинки, і в цьому публіка переконається, коли побачить прем’єру.

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: