Перлини вокальної та інструментальної класики. Імпреза... занурення — «Музика ночі. Червень»

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
19 червня, 2018 - 10:55
Імпреза... занурення — «Музика ночі. Червень»

21 червня в Артистичній вітальні Київського муніципального театру опери і балету для дітей та юнацтва відбудеться прем’єра, в якій лунатимуть найкоштовніші перлини вокальної та інструментальної класики: Ж.Бізе, К.Дебюссі, Л.Деліба, Г.Доніцетті, Ж.Массне, Ф.Мендельсона, Ж.Оффенбаха, Ф.Пуленка, М.Равеля, Г.Форе.

Твори прозвучать у виконанні солістів: Наталії Пелих, Тамари Ходакової, Дар’ї Литовченко, Романа Лещова, Дмитра Фощанки, Аліни Дрозд, Анни Зарецької, Вікторії Осадчук та Рузанни Чабанової; хору та оркестру театру під орудою маестро Івана Чередніченка, а артисти балету (Лілія Красницька, Галина Гриньків, Ірина Іванів, Софія Маєвська, Павло Зурнаджі, Жан-Мішель Панчук і Михайло Щербаков) представлять хореографічні композиції на музику Ф.Мендельсона та Й.Штрауса. Соло на арфі — Світлана Новак.

Про ідею концерту-подорожі «Дню» розказала Оксана ТАРАНЕНКО, головний режисер Київського муніципального театру опери і балету для дітей та юнацтва:

— Імпреза «Музика ночі. Червень» — це вже другий наш творчий проект у оригінальному форматі. У квітні ми представили першу програму доволі незвичну для киян як за формою, так і змістом. Я захотіла створити атмосферний вечір. Зараз у сучасних театрах активно використовують різні жанри, зокрема імерсивність (занурення) — коли велику роль відіграють глядацькі відчуття. Тобто не тільки інтелектуальна чи візуальна інформація, а й як публіка сприймає і відчуває виконуваний твір. А ще важливий і такий момент, коли будь-яке представлення (музичне чи драматичне) залежить від того, в якому місці відбувається концерт чи вистава.

Ми в театрі вирішили пошукати новий сценічний майданчик. Дійство розпочиналось у холі, а продовжувалось на другому поверсі у симпатичному круглому залі, який зараз ми активно освоюємо. Обидва приміщення круглі, і ми вирішили «погратися» з вечірнім світлом. У приміщенні багато вікон, і коли сідає сонце, розпочинаються сутінки — це додає цікаві відтінки до сценографії вечора. Разом із диригентом Іваном Чередніченком, хормейстером Анжелою Масленніковою і художником Людмилою Нагороною ми вирішили представити публіці імпресіоністку програму — твори французьких композиторів, а наша арфістка Світлана Новак вивчила фортепіанні ноти, які вона адаптувала на свій інструмент. І це додало особливий фльор, виставили оригінальне світло у фойє, лунав високий голос — сопрано, а глядачів розташували незвично — по колу, а все разом створило весняну атмосферу (у квітні), а нині це вже буде літня «Музика ночі», що надасть романтично-поетичний акцент концерту.

На горі — у круглому залі нам було цікаво задіяти всі творчі театральні цехи — хор, оркестр, балет і солістів, аби представити незвичну програму, яка у Києві практично не виконується. Це теж твори імпресіоністів — легкі, ліричні класичні шлягери, щоб слухачі занурились у романтичну музику. Для мене як режисера було важливо по-іншому використати простір приміщення. Так, хор у нас перебуває на балконі, танцівники з’являються з різних дверей, публіка сидить, продовжуючи, «кільце» з оркестрантами... Ми використовуємо проектори й різні засоби виразності, і ця театральна імерсивність додає шарму концерту.

Хочу зазначити, що наш творчий колектив відрізняється від інших не тільки креативностю, а й унікальними голосами солістів та хористів — це наш скарб! Вокалістки, немов сирени чи феї, виконують «солодкий» репертуар, який поступово зачаровує слухачів. Вийшла програма оперних шлягерів, і вона позначена ліричним настроєм, який тепло сприймає публіка.

 

http://m.day.kyiv.ua/uk/article/kultura/perlyny-vokalnoyi-ta-instrumentalnoyi-klasyky