ЯК ОТРИМАТИ ПРИХИЛЬНІСТЬ МИКОЛАЯ

У Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва відбулась прем’єра новорічної вистави «Казковий дивосвіт».

Справжнє  феєричне  диво  подарував  малюкам творчий колектив у День Миколая. Тож  і  розповідь  про  спектакль  можна  почати з того, що від такого дивосвіту хочеться і жити, і мріяти.

Казкові пригоди дівчинки Марічки, відомої вередливістю і впертістю, але що змінила свою поведінку  завдяки  зусиллям,  які  довелося  докласти під час подорожі до Миколаєвого царства, діти сприймають  як  урок  і  дороговказ  до  кращого.

Адже листа з побажаннями Марічка схотіла доставити до Миколая сама. Долаючи перешкоди під час зустрічей із Чортом, Повелителькою Пацюків із її військом, гномами і Сніговою королевою, вона нарешті змінює своє ставлення до світу і розуміє, що не хоче бути такою як раніше. А присутні в залі активно переживають за її долю і навіть допомагають розгадувати загадки, які ставлять їй підступні вороги.  Вистава  має  елементи  інтерактивної  дії, що робить її легкою для сприйняття навіть наймолодшою категорією глядачів.

Режисер-постановник Лариса Леванова надзвичайно  тонко  відчула  всі  нюанси  сприйняття  театрального  оперно-балетного  дійства  саме  дитячою аудиторією, яку зуміли не лише зацікавити, а й включити в інтерактивну гру всіх учасників вистави. Режисер, котрий веде виставу, Святий Миколай, Марічка, Чорт, Повелителька Пацюків, Снігова королева та інші герої, ролі яких виконують артисти  балету  і  хору,  мимоволі  стають  співрозмовниками з глядачем. Мовою музики, співу і танцю вони передають всі емоції, які вирують на сцені, і водночас у залі.

Диригент оркестру Сергій Голубничий за сценарієм став першою жертвою поганої поведінки головної героїні. Вона зупинила його процес диригування і намагалась відібрати у нього диригентську паличку. Публіка напружилась і відреагувала своїми емоціями, щоб допомогти диригенту. А у фіналі вистави всі присутні раділи з того, що Святий Миколай таки зустрів Марічку, яка змінила свій характер і втямила, що всі її біди через те, що вона так ставиться до людей.

Як кажуть, мораль цієї казки зрозуміла. Але саме після перегляду дійства напрошується висновок, що творчою командою театру сповна усвідомлене все, що стосується якраз дитячого сприйняття матеріалу. Тривалість вистави і помірне навантаження оперного виконання ролей. Адже частина глядачів у залі – це діти, які вперше відвідали театр опери і балету. Але певна, що після перегляду цього спектаклю їм вже прищеплено увагу до цього театру та його творчих здобутків.

Єлизавета КЛИТВИНЦЕВА, міжнародна медіа-школа «Абітурієнт»