Сезон завершився коханням

У КМАТОБі відбулася прем’єра постановки «КИЇВ МОДЕРН-БАЛЕТУ»

Театральний сезон закрив балет молодого хореографа Артема Шошина «Ближче, ніж кохання» на музику композиторів епохи бароко.

Марія КАТАЄВА | «Хрещатик» Фото Сергія ЄФАНОВА

«Театр живе і розвивається від постановки до постановки,— впевнений художній керівник «Київ модерн-балету» Раду Поклітару.— І приємно, що у нас не існує монополії одного автора, зростають нові хореографи-постановники, зокрема Олексій Бусько, Сергій Кон і ось дебютує Артем Шошин, який має великий потенціал». 
23-річний Артем Шошин родом з Луцька і ще під час навчання був солістом Санкт-Петербурзького чоловічого балету Валерія Михайловського, а в 2012 році увійшов у фінал проекту «Танцюють Всі-5». Повернувшись додому, він заснував «Молодий балет Волині», але зізнається, що місто було для нього затісне. У 2013 році він приїздить до Києва працювати в трупі «Київ модерн-балету». Свою першу повноцінну постановку «Ближче, ніж кохання» Артем Шошин готував близько півроку.

«Ближче, ніж кохання» для мене — це не те, що ми бачимо, а те, що відчуваємо, що відбувається всередині»,— зізнається хореограф. В якості музичного матеріалу для балету він обрав музику композиторів епохи бароко — Йоганна Пахельбеля, Георга Фрідріха Генделя, Крістофа Віллібальда Глюка, Антоніо Вівальді, Езіо Боссо і Алессандро Марчелло. «Така витончена, багата і красива музика якнайкраще передає душевні почуття,— вважає Артем Шошин.— Крім того, вона рідко звучить на сцені, що несправедливо».

Тема постановки «Ближче, ніж кохання» — розвиток любовних почуттів, кожну з трьох стадій кохання ілюструє окрема пара артистів. Спочатку це романтичний період, зародження відносин між коханцями до пристрасті і розквіту їх почуттів. Далі — звикання одне до одного, коли відносини перетворюються на рутину, проявляються непомітні раніше вади, все частіше бувають сварки і непорозуміння. І нарешті почуття вже охолонули, наче кохання має термін придатності, залишається лише спустошеність і страх самотності... До речі, сам Артем також задіяний в постановці — він є партнером у другій парі. А є ще й сьомий персонаж — загадкова жінка в білому з довгим шлейфом. Проте хто це і що уособлює — цю таємницю хореограф пропонує розгадати глядачам самотужки. Планується, що нова постановка з наступного сезону увійде в репертуар Театру опери і балету для дітей та молоді, буде комбінуватися з іншими одноактними балетами.

Окрім прем’єри, на закритті сезону також показали балет «Квартет-а-тет» Раду Поклітару, поставлений на замовлення Ейндховенського «Парк-театру» на спеціально написану композитором Адом Маасом музику. Його родзинкою є використання елементів театру тіней. А завершив вечір дивертисмент сучасної хореографії — мініатюри, поставлені як Раду Поклітару, так і солістами його балету, деякі з них були показані на сцені вперше. Аншлаг у залі засвідчив, що сучасна хореографія цікава і затребувана глядачами. А вже наступного тижня «Київ модерн-балет» прямує на гастролі. На фестивалі «Літо в стилі модерн», який пройде з 7 по 12 липня в Одеському оперному театрі, гостям і мешканцям міста представлять кращі постановки.