Лялька, яка врятувала людей

В КМАТОБі — новий балет для дітей і дорослих

Першою цьогорічною прем’єрою театру став балет «Лялька. Нова історія Коппелії» на музику Лео Деліба у постановці молодого балетмейстера Сергія Кона. Головна героїня — лялька Коппелія — оживши, допомагає мешканцям міста позбавитися від чар злого чаклуна.

Марія КАТАЄВА | «Хрещатик»

полоса

Один із найвідоміших класичних балетів «Коппелія» — французького композитора Лео Деліба — вперше був показаний в Паризькій «Гранд-Опері» 145 років тому. В його основу лягла новела Гофмана «Пісочна людина», в якій герой Натаніель закохується в неживу ляльку Олімпію. В лібрето Шарле Нюітерра і балетмейстера Артюра Сен-Леона юнак Франц, заручений зі Сванільдою, зачарований загадковою дочкою професора Коппеліуса Коппелією. Виявляється, що це лялька, але Сванільда, переодягнувшись в Коппелію, розігрує свого нареченого і навіть самого лялькаря. Після французької прем’єри балет у постановках різних хореографів часто з’являвся на великих сценах багатьох країн світу.

вистава
полоса
Балет «Лялька. Нова історія Коппелії»

Коли: 21 лютого о 12.00, 
8 березня о 12.00, 12 березня о 14.00

Де: Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва, 
вул. Межигірська, 2

Вартість квитків: 10-100 грн.
полоса


Зовсім нове прочитання історії Коппелії здійснив балетмейстер Сергій Кон, зізнаючись, що головним натхненням для нього була чудова музика Лео Деліба. До речі, до постановки у двох діях увійшла музика з першого акту балету, а також вибірково — з другого і третього. За сюжетом, злий чарівник Коппеліус (Артем Тимчук) дістає чарівний камінь, здатний вселяти душу в неживі предмети. Він вирішує оживити досконалу ляльку, яка допоможе здійснити підступний план — перетворити мешканців міста на покірних йому ляльок-маріонеток. Проте, як виявляється, Коппелія (Міе Нагасава) наділена не лише життям, а й почуттями: вона відчуває симпатію до людей, сама хоче бути людиною, тож допомагає Францу (студент КМУАТ Владислав Євтушенко), хлопцю з передмістя, подолати чари Коппеліуса. «Навіть лялька здатна перетворитися на людину завдяки щирим почуттям, дружбі, прагненню, вірі в себе і у власні сили»,— підкреслює балетмейстер.


Для Сергія Кона, соліста «Київ Модерн-балету», ця повнометражна постановка є дебютом і водночас цікавим досвідом роботи з цілою трупою класичних артистів балету. «Вийшла адаптована класика до сучасної хореографії, в якій використовував власні напрацювання,— поділився Сергій Кон.— Зробити з класичного артиста балету сучасного танцівника одразу неможливо, він заштампований академічними правилами, але можна виростити. Для мене важливою вимогою були емоції, акторська майстерність, адже артист балету на сцені має бути не лише танцівником, а й актором». Родзинкою вистави стала харизматична Міе Нагасава, яка переконливо створила образ Коппелії — з нею балетмейстер познайомився, коли ставив номер для хореографічного конкурсу. Над декораціями та костюмами працювала Марія Грабченко, а музику Лео Деліба у виставі виконує симфонічний оркестр театру (диригент-постановник Назар Якобенчук). «Спектакль буде цікавий і дітям, і дорослим,— переконаний Сергій Кон.— Дитина побачить казку, а дорослий знайде алегорії з сучасним життям, адже тут є персонаж, який хоче перетворити мешканців міста на ляльок». Закладений у виставу і філософський сенс: а чи не буваємо ми схожі на ляльок, якими можуть бавитися або ж кинути чи зламати?