У світі Шекспіра

В столиці презентували музичну виставу з героями драматурга

Наприкінці минулого року Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва підготував глядачам прем’єру — постановку «Весь світ — Шекспір» до ювілею видатного англійця. В першій частині театр тіней грає «Ромео і Джульєтту», а в другій показують уривки з класичних опер і балетів.

Марія КАТАЄВА. Фото Юрія МАКУХА | «Хрещатик»

полоса

У 2014 році відзначали 450 років з дня народження Вільяма Шекспіра, з нагоди цієї дати у КМАТОБі і з’явилася нова постановка. «Нам хотілося зробити не просто концерт, а театралізоване дійство,— зізнався «Хрещатику» режисер-постановник Віталій Пальчиков.— Шекспір написав багато творів, за його сюжетами музичного матеріалу — опер, балетів — не так багато, але вони теж є шедеврами. Виникла ідея додати роль самого Шекспіра, на яку ми запросили актора Вадима Палтуса. Шекспір є героєм-провідником по виставі, створює свої образи і сюжети прямо на очах глядачів. Все, що говорить цей персонаж, є цитатами шекспірівських творів — уривками з сонетів і п’єс. До вистави увійшли шість окремих маленьких вистав, перша з них — «Ромео і Джульєтта» на увертюру-фантазію Петра Чайковського у виконанні театру тіней, як і решта — у супроводі симфонічного оркестру».

вистава
полоса
«Весь світ — Шекспір», 6 музичних метаморфоз за 112 хвилин

Коли: 27 лютого о 19.00
Де: Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва, вул. Межигірська, 2

Вартість квитків: 10—100 грн
полоса
З керівником театру тіней Андрієм Лелюхом Віталій Пальчиков познайомився через його брата Івана, балетмейстера. «Нашому студентському театру-студії вже 10 років, і названий він на честь моєї доньки Соні, якій так само 10 років,— розповів керівник і режисер театру тіней Papasony Андрій Лелюх.— У ньому беруть участь люди, які не мають фахової театральної освіти, студенти з КПІ, художньої академії, психологи, менеджери — всі ті, які захоплюються театром як хобі. Зайняті у спектаклях також діти і тварини. В репертуарі театру п’ять вистав, остання прем’єра — «Жанна Д’Арк». На вихідних ми влаштовуємо покази у підвальному приміщенні на Подолі (вул. Братська, 12). У наших виставах немає слів: промовляє мізансцена, світло, декорації, музика, тіло. Виставу «Ромео і Джульєтта» ми готували 2,5 місяця і для нас було своєрідним викликом поставити її повністю на класичну музику, увертюру Чайковського». Спектакль зроблений з використанням он-лайн зйомки: на сцені є камера, в яку актори також грають, а глядач бачить їх завдяки проектору. Так само знімаються і макети декорації. Всі актори грають за перегородкою, видно лише їх силуети, окрім Ромео і Джульєтти, які з’являються перед публікою з тіні, що підкреслює їх справжню людяність.
У другій частині постановки глядачам представляють сцени з балетів і опер за творами Шекспіра, що виконують артисти КМАТОБу. Об’єднують їх не лише шекспірівські герої та чудова музика, а й сценографічне рішення — ліжко, яке змінює свій вигляд залежно від характеру номеру. «Українською прем’єрою є сцена та балада Офелії з опери Амбруазо Тома «Гамлет»,— говорить режисер-постановник Віталій Пальчиков.— Більшість з номерів є прем’єрними для нашої сцени, раніше на концертах звучали лише уривки з опери «Макбет» Джузеппе Верді — сцена і каватина Леді Макбет та фінал І дії». Окрім цього, у виставі виконується арія Фальстафа з опери «Фальстаф», дует Отелло і Дездемони з опери «Отелло» (обидві Джузеппе Верді), а також уривки з балету «Ромео і Джульєтта» Сергія Прокоф’єва та опери «Ромео і Джульєтта» Шарля Гуно. Завершується постановка несподівано позитивно — не смертю Ромео і Джульєтти, а їх дуетом. Оцінити нову виставу з шекспірівськими пристрастями в КМАТОБі кияни мають змогу в лютому